O nas

W ciągu 20 lat naszej historii, uzyskaliśmy renomę wiarygodnego i stabilnego partnera
z zakresu wyspecjalizowanej produkcji poligraficznej.

POZNAJ NAS LEPIEJ
ZŁÓŻ ZAPYTANIE
pl

Wybierz język :

Co nas czeka w branży opakowań dla farmacji i kosmetyków w 2024 roku?

Przemysł opakowań dla farmacji i kosmetyków stanął w obliczu wielu dynamicznych zmian. Zmieniające się preferencje konsumentów, wzrastające wymagania dotyczące zrównoważonego rozwoju oraz rozwijające się innowacje technologiczne formują krajobraz tej branży. Wśród kluczowych trendów dominujących w produkcji opakowań znajdują się ekologia, optymalizacja kosztowa oraz kompleksowość współpracy. Co nas czeka w branży opakowań  dla farmacji, suplementów diety i kosmetyków w 2024 roku?

Branża kosmetyczna – bogato uszlachetnione czy minimalistyczny design?

Nie ma łatwej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko uzależnione jest od charakteru marki, dla której opakowanie jest projektowane. Design to jedno, ale bardzo istotna jest jakość wykonania. Producenci opakowań muszą dostarczać takie cechy fizyczne, emocjonalne, wizualne i środowiskowe, które korespondują ze zmieniającym się stylem życia konsumentów. Nasi technologowie chętnie pomogą w doborze uszlachetnień i podpowiedzą, jakie rozwiązania zastosować, by produkcja Twoich opakowań była jak najbardziej optymalna kosztowo. Dostosowanie projektu opakowania do charakteru marki jest niezwykle istotne, ponieważ odzwierciedla to wartości, estetykę i jakość produktu. Uszlachetnienia takie jak lakierowanie, drip off, soft touch czy metaliczne podłoża, zapewniają opakowaniom elegancki wygląd, podnosząc wartość w oczach klientów.

Z drugiej jednak strony, mamy silny trend skoncentrowany na zrównoważonym rozwoju i ochronie środowiska. Konsumenci coraz chętniej sięgają po produkty zapakowane w ekologiczne opakowania. Oczekują oni od marek zmian i zorientowania na wartości ekologiczne. Dzięki ekologicznym materiałom oraz technologii produkcji możemy zapakować produkt w zrównoważone rozwiązanie, które docenią konsumenci.  Minimalizm w designie również wpływa na postrzeganie opakowań, a co za tym idzie, marek w sposób pozytywny pod kątem ochrony środowiska. Bo minimalistyczny nie znaczy nudny. Nasi specjaliści mogą zainspirować i podpowiedzieć, jak przygotować projekt by był atrakcyjny, ale jednocześnie ekologiczny.

 

Trendy w zakresie opakowań produktów leczniczych

W obszarze opakowań produktów leczniczych rosną oczekiwania wobec bezpieczeństwa i zrównoważonego podejścia do ich produkcji. Na tym powinni skupić się producenci leków, którzy poszukują dostawców rozwiązań opakowaniowych. Trendem, który będzie się nasilał jest zapewnienie ochrony przed podróbkami i zagrożeniami związanymi z fałszerstwem. Opakowanie farmaceutyczne jest niezbędnym elementem produktów leczniczych, a ponadto jest podstawowym nośnikiem informacji dla pacjentów. Widoczne jest również dążenie do redukcji ilości odpadów poprzez projektowanie opakowań, które są dopasowane do produkty i które można łatwo poddać recyklingowi. Rozwój zrównoważonych opakowań to trudne zadanie z uwagi na konieczność osiągnięcia równowagi pomiędzy bezpieczeństwem a trendami kreowanymi przez rynek. Wymogi prawne są tutaj także ważnym czynnikiem kształtującym rynek opakowań dla farmacji. Producenci leków powinni koncentrować się na bezpieczeństwie, z naciskiem na ochronę przed podróbkami i na zrównoważonym podejściu do opakowań produktów leczniczych. Wymaga to od nich znalezienia dostawców, którzy uwzględnią te czynniki i znajdą równowagę pomiędzy bezpieczeństwem a oczekiwaniami rynku oraz konsumentów.

 

Eko projektowanie

Zrównoważony rozwój i ekologiczne opakowania są ważnymi tematami, które przyciągają uwagę różnych branż, w tym farmaceutycznej i kosmetycznej. Coraz więcej firm z tych sektorów poszukuje sposobów na zredukowanie negatywnego wpływu na środowisko naturalne.

Papier jest uważany za jeden z najbardziej zrównoważonych materiałów opakowaniowych i to jego naturalna zaleta. Dotyczy to całego cyklu, od pozyskiwania surowca, jego wytwarzania, użytkowania oraz utylizacji. Dodatkowo, jeśli opakowanie zostanie odpowiednio zaprojektowane, zarówno pod kątem konstrukcji jak i wizualnych aspektów, możemy stworzyć rozwiązanie atrakcyjne, a zarazem ekologiczne.

W Preston Packaging przykładamy ogromną wagę do szczegółów i doskonale znamy potrzeby naszych partnerów biznesowych. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i wiedzy naszych specjalistów doradzamy naszym partnerom w procesie tworzenia opakowania już od pierwszych rozmów. Staramy się tak dopasować technologię, by powstało idealne opakowanie, uwzględniając przy tym aspekt środowiskowy.

 

Równowaga między jakością i optymalizacją kosztów

Bieżąca sytuacja ekonomiczna sprawia, że poszukujemy optymalizacji w każdym obszarze prowadzonej działalności. Jednym z takim obszarów są opakowania i w Preston Packaging świetnie to rozumiemy. Jak pogodzić wymagania estetyczne, wysoką jakość z ograniczeniami budżetowymi i technologicznymi? Rozwiązaniem jest bliska współpraca z drukarnią już od wczesnych etapów projektowania. Dzięki temu partnerstwu możliwe jest wypracowanie rozwiązania, które nie tylko zachwyca swoim wyglądem, lecz również mieści się w założonym budżecie produkcyjnym.

Redukcja kosztów bez utraty jakości to balans, który muszą osiągnąć właściciele marek  i producenci opakowań. To wyzwanie wymagające innowacyjnego myślenia i strategicznego wdrożenia. Nasi specjaliści znają potrzeby rynku i wiedzą, jakie strategie są najlepsze, by zachować harmonię pomiędzy jakością oraz designem.

 

Kompleksowość współpracy

Angażując drukarnię w proces projektowy, Klient ma szansę skorzystać z głębokiej wiedzy i doświadczenia specjalistów, którzy potrafią przełożyć wyobrażenia projektanta na realne możliwości produkcyjne. Drukarnia znająca różne możliwości technologiczne oraz dostępne surowce, może proaktywnie sugerować zmiany, które zachowają estetykę projektu, jednocześnie zmniejszając koszty produkcji.

W Preston Packaging doskonale o tym wiemy, dlatego pomagamy naszym Klientom tworzyć perfekcyjne opakowania. Tylko dzięki współpracy można osiągnąć naprawdę wyjątkowe rezultaty. To idealny przykład synergii kreatywności i pragmatyzmu, co przekłada się na sukces marki na rynku.

 

Automatyzacja i cyfryzacja

Oprócz ekologii, zrównoważonego rozwoju i kompleksowej współpracy, kluczowym elementem w produkcji opakowań dla farmacji i kosmetyków na rok 2024 jest automatyzacja procesów i efektywny obieg informacji. Słuchając problemów, z jakimi zmagają się nasi potencjalni Klienci oraz chcąc usprawnić naszą codzienną pracę zdecydowaliśmy się na cyfryzację procesu produkcji opakowań. Automatyzacja i efektywny obieg informacji są kluczowymi elementami rewolucji technologicznej w branży, wprowadzając nowy standard jakości i elastyczności w produkcji opakowań dla farmacji i kosmetyków.

W związku z tym w naszej firmie wdrożyliśmy CLOUDFLOW®, platformę która rewolucjonizuje sposób zarządzania zasobami, przetwarzania plików produkcyjnych, soft proofingu oraz automatyzacji procesów. To modułowa platforma, która umożliwia stały dostęp do informacji związanych z zleceniami 24/7 z dowolnego miejsca na świecie. To narzędzie nie tylko zwiększa wydajność i precyzję produkcji, ale także przyspiesza proces podejmowania decyzji, eliminując bariery czasowe i geograficzne. Stawiamy na zagwarantowanie najwyższego poziomu obsługi Klienta i komunikacji z nim. CLOUDFLOW® to oszczędność czasu i efektywna współpraca!

 

PODSUMOWANIE

Rok 2024 przynosi ze sobą wielkie nadzieje i wyzwania dla przemysłu opakowań dla farmacji i kosmetyków. Widzimy rosnące zapotrzebowanie na ekologiczne rozwiązania, świadomość bezpieczeństwa produktów leczniczych, a także rozwój technologiczny wspierający automatyzację procesów. Te czynniki determinują kształtowanie rynku opakowań na przyszłość.

Wspieramy firmy w tworzeniu opakowań, które są bezpieczne, z uwzględnieniem aspektu środowiskowego, doradzając już od pierwszych etapów projektu. Zależy nam na Państwa sukcesie.

Jeśli poszukujesz partnera, z którym wspólnie stworzysz opakowania dopasowane do potrzeb rynku i dostosowane do Twoich produktów, zapraszamy do kontaktu.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

+48 61 84 20 992

sales@preston.pl

Grzegorz Talkowski

Grzegorz Talkowski

New Business Manager

gt@preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki

Stanisław Karoński

Stanisław Karoński

Dział Sprzedaży

sales@preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki

Małgorzata Ławiak

Małgorzata Ławiak

Customer Service Manager

ml@preston.pl

j. polski

j. angielski