O nas

W ciągu 20 lat naszej historii, uzyskaliśmy renomę wiarygodnego i stabilnego partnera
z zakresu wyspecjalizowanej produkcji poligraficznej.

POZNAJ NAS LEPIEJ
ZŁÓŻ ZAPYTANIE
pl

Wybierz język :

Optymalizacja kosztów produkcji opakowań przy zachowaniu najwyższej jakości. Czy to w ogóle możliwe?

Bieżąca sytuacja ekonomiczna sprawia, że poszukujemy optymalizacji w każdym obszarze prowadzonej działalności. Coraz mniej jest przestrzeni, w których możemy pozwolić sobie na rozrzutność. Jednym z takim obszarów są opakowania i w Preston Packaging świetnie to rozumiemy. Ostatnie 2 lata pokazały nam, że powinniśmy być gotowi na ciągłe zmiany. Kryzysy na rynku opakowań – przerwane łańcuchy dostaw, brak surowca, wojna, inflacja… W dobie zawirowań na rynku, temat optymalizacji jest bardzo istotny zarówno dla producentów, jak i odbiorców. Istotna jest także rozmowa na temat składowych czynników wpływających na ostateczną cenę opakowania. Ta wiedza pozwala podejmować świadome i strategiczne dla biznesów decyzje. Dowiedz się, jakie elementy mogą wpłynąć na redukcję kosztów, dzięki czemu zaoszczędzisz zarówno czas, jak i pieniądze. 

Mniej znaczy więcej? Nie w tym przypadku

Planowanie jest bardzo istotne w celu ograniczenia kosztów produkcji i logistyki. Każde uruchomienie produkcji wiąże się z szeregiem działań: przejście zlecenia od Klienta przed Dział Obsługi, Technologów, Studio graficzne, zamówienie surowca i niezbędnych materiałów, przygotowanie form drukowych i wreszcie produkcja. Do tego, w zależności od projektu, należy uwzględnić koszt narzędzi.

Są to elementy składowe ceny opakowania czy ulotki, które występują zawsze, bez względu czy zamówienie opiewa na 1 sztukę produktu czy 100 000 opakowań lub ulotek. Oznacza to, że niezależnie od wielkości serii, tzw. koszty stałe będą dla tej produkcji takie same. Korzystniej jest wyprodukować więcej, gdyż koszt jednostkowy będzie wtedy zdecydowanie mniejszy. Niesie to za sobą także inne korzyści. Dzięki dobrej organizacji, skracamy czas pracy, a tym samym efektywniej przebiega cały proces produkcji. Dodatkowo redukujemy ryzyko braku surowca w magazynie i mamy pełną kontrolę nas zasobami.

Dzięki właściwemu planowaniu zleceń można uzyskać korzyść skali, jednak wielu Klientów odpiera ten argument tłumacząc, że w ten sposób muszą zapewnić miejsce magazynowe. W Preston Packaging rozumiemy to, dlatego Klientom dajemy możliwość zamówienia na wywołanie. Odbiorca nie musi posiadać magazynu i aspekt ten przerzuca na producenta.

Najważniejsza jest zawsze komunikacja między Klientem a drukarnią oraz planowanie długoterminowe. Zdajemy sobie sprawę, że przy nowych projektach jest to prawie niemożliwe, niemniej jednak warto, aby Klient podzielił się wiedzą z producentem opakowań na temat dalszych planów dotyczących danego projektu. W farmacji późniejsze zmiany są trudne do przeprowadzenia ze względu na obowiązujące przepisy, a w przypadku suplementów małe kompromisy mogą przynieść oszczędności. Brandowner powinien wybrać dostawcę opakowań już na etapie projektu, aby wspólnie wypracować najlepsze rozwiązania. Rekomendujemy, by w przypadku nowych projektów poświęcić czas na spotkania z grupą osób zaangażowanych w przygotowanie projektu, co pozwoli skrócić czas potrzebny na dopracowanie szczegółów związanych z daną realizacją. Natomiast w sytuacjach, gdy prace są powtarzalne czy wznawiane, ważną informacją dla optymalizacji będzie na pewno podanie z wyprzedzeniem planowanego zapotrzebowania. Pozwoli to zabezpieczyć surowiec i inne niezbędne komponenty.

Planowanie to dla firmy nie tylko korzyść, jaką jest porządek w firmie, ale również podnoszenie poziomu bezpieczeństwa organizacji przez eliminowanie zbędnych przestojów. Unikamy w ten sposób nerwowych sytuacji związanych z terminami realizacji, który w przypadku występowania zawirowań na rynku może być trudny do utrzymania.

 

Jednolity nie znaczy nudny

Warto przemyśleć ujednolicenie rozmiarów opakowań, aby móc korzystać z jednego wykrojnika, zmieniając tylko szatę graficzną dla poszczególnych produktów. Wysiłek włożony w ten proces zaowocuje w kolejnych latach redukcją kosztów i skuteczniejszym planowaniem. Dzięki naszemu doświadczeniu możemy pomóc w zmianie rozmiaru opakowania, które będzie dopasowane do produktu. Eliminujemy w ten sposób „transport powietrza”, więc ma to także wpływ na logistykę i jej koszty. Dzięki doświadczonym konstruktorom w swoim zespole możemy pomóc w procesie optymalizacji w tym zakresie. Ujednolicenie rozmiarów może także przyczynić się do redukcji kosztów surowców i zmniejszenia odpadu poprodukcyjnego.

 

Gwarancja dostaw na czas

Mieliśmy już na rynku do czynienia z sytuacją braku surowców i zerwanymi łańcuchami dostaw. Przez to znacząco wydłużyły się terminy realizacji zleceń niemal w każdej drukarni. Na szczęście sytuacja została już opanowana, ale nikt nie może dać gwarancji, że zawirowania ponownie nie wystąpią. Warto w tym przypadku przemyśleć swoje portfolio surowców dopuszczonych do produkcji przez Dział Jakości. Nasi specjaliści zawsze chętnie służą radą i pomogą w doborze zamienników, które pozwolą zachować najwyższą jakość produkcji.

PODSUMOWANIE

Tak naprawdę najważniejsza w całej tej historii jest współpraca. Znalezienie takiego partnera w biznesie, który chce, aby obie strony były wygrane. Działanie w myśl idei win-win to zasada, według której działamy każdego dnia. Partnerska rozmowa, poznanie Klienta i jego potrzeb lub problemów, dzielenie się wiedzą, to według nas podstawy dobrej współpracy. Firma poszukująca dostawcy opakowań wie jaki ma cel, a producent wie, jak ten cel osiągnąć. Kluczem jest wykwalifikowana kadra, dobre zaplecze technologiczne oraz efektywna komunikacja. Dzięki temu możemy osiągnąć najlepsze rezultaty. Doświadczony i godny zaufania partner to także dostęp do informacji o najnowszych trendach w sektorze opakowań. W zespole Preston Packaging mamy specjalistów, którzy zaproponują odpowiednie rozwiązanie i dobiorą technologię, która pozwoli zoptymalizować koszty produkcji opakowań dla branży farmaceutycznej, suplementów diety i kosmetycznej.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

+48 61 84 20 992

sales@preston.pl

Grzegorz Talkowski

Grzegorz Talkowski

New Business Manager

gt@preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki

Stanisław Karoński

Stanisław Karoński

Dział Sprzedaży

sales@preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki

Małgorzata Ławiak

Małgorzata Ławiak

Customer Service Manager

ml@preston.pl

j. polski

j. angielski