-
Branża opakowaniowa w obliczu zawirowań rynkowych
Obecnie najważniejszymi tematami dla nas są oczywiście konsekwencje wojny w Ukrainie i zachwianie światowego rynku surowców energetycznych, co przekłada się na znaczący wzrost kosztów działalności. Po kryzysie surowcowym musimy mierzyć się z szalejącymi cenami energii, gazu oraz inflacją. Wiemy jednak, że jako firma musimy robić swoje i iść do przodu, oczywiście nie bagatelizując otaczającego nas ryzyka. Naszym zadaniem jest zagwarantowanie ciągłości produkcji i odpowiednia polityka cenowa z uwzględnieniem zmian w otoczeniu rynkowym. W Preston Packaging podjęliśmy odpowiednie kroki, aby zminimalizować ryzyko zachwiania stabilności produkcji oraz, aby w jak najmniejszym stopniu przenieść podwyżki (energii, wynagrodzeń) na naszych Klientów. Zdajemy sobie również sprawę, że nasi Partnerzy szukają oszczędności na różnych płaszczyznach. Planowanie i optymalizacja realizacji zleceń pozwala uzyskać korzystniejsze ceny. Zlecenie produkcji większej ilości opakowań pozwoli nam zaproponować lepszą cenę jednostkową. Dla Klienta to także bezpieczne rozwiązanie przy zleceniach powtarzalnych i zabezpieczające jego ciągłość produkcji.
-
Cyfryzacja procesów
W biznesie czas reakcji jest bardzo istotny dla efektywnego działania. Coraz krótsze terminy realizacji zleceń są dzisiaj wymogiem Klientów. W Preston Packaging wsłuchujemy się w te potrzeby i podejmujemy działania, które usprawnią naszą współpracę. Dlatego poszukując obszaru zwiększającego naszą konkurencyjność, wybraliśmy system, który skróci czas przygotowania oraz akceptacji plików do druku i jednocześnie usprawni zarządzanie zasobami. Wdrażając CLOUDFLOW® realizujemy wszystkie powyższe założenia. Projekt jest w zaawansowanej fazie wdrożenia i przyniesie wiele korzyści dla naszej dalszej współpracy z Klientami.
CLOUDFLOW® to modułowa platforma do zarządzania zasobami, przetwarzania plików produkcyjnych, soft proofingu i automatyzacji procesów. Dzięki wdrożeniu CLOUDFLOW® obsługa zleceń, procesy akceptacji i prepress zostaną w pełni zautomatyzowane. Zaś obsługa plików PDF, podgląd separacji kolorów czy proofing będą odbywać się przez zautomatyzowane procesy w chmurze. Pozwala to zachować dostęp do informacji na temat zlecenia 24/7 z każdego miejsca na świecie. Stawiamy na zagwarantowanie najwyższego poziomu obsługi Klienta i komunikacji z nim. CLOUDFLOW® to oszczędność czasu i efektywna współpraca!
-
Ekologia i troska o środowisko naturalne
Od wielu lat obserwujemy nacisk na rzeczywistą ochronę środowiska, nie tylko ze strony klientów, ale również instytucji Unii Europejskiej i poprzez wprowadzanie w życie nowych rozporządzeń oraz zmiany w prawie. Rośnie nacisk na opakowania, które są zrównoważone i ekologiczne, czyli takie, które zmniejszają obciążenie dla środowiska. Konsumenci są także coraz bardziej wyczuleni na greenwashing. Papier jest produkowany ze źródeł odnawialnych, a opakowania te można łatwo poddać recyklingowi. W Preston Packaging stawiamy na edukację naszych Klientów w tym zakresie, doradzając im w doborze surowców i wykończeń. Od firm oczekuje się o wiele większego zainteresowania rzeczywistym oszczędzaniem środowiska. Przedsiębiorstwa mierzą ślad węglowy albo ślad ekologiczny. Trend ten wspiera również Unia Europejska. W Preston Packaging wiemy, jak zrównoważona produkcja jest ważna dla środowiska. O naszych działań podejmowanych w tym zakresie informowaliśmy w artykule poświęconemu ESG. Podejmujemy szereg działań, aby także pomóc naszym Klientom działać w sposób zrównoważony. Przy produkcji opakowań minimalizujemy wolną przestrzeń w opakowaniu, dopasowując je idealnie do produktów, które mają znaleźć się w środku. Zaufaj doświadczeniu naszych specjalistów, którzy dobiorą odpowiednie wykończenie i surowce dla Twoich produktów.
-
Trendy w opakowaniach kosmetycznych
Konsumenci coraz częściej deklarują, że chętniej sięgają po produkty zapakowane w ekologiczne opakowania. Oczekują oni od marek zmian, odpowiedzialności społecznej i zorientowania na wartości ekologiczne. Producenci opakowań muszą dostarczać takie cechy fizyczne, emocjonalne, wizualne, cyfrowe i środowiskowe, które korespondują ze zmieniającym się stylem życia konsumentów. Opakowania pozostają integralną częścią doświadczeń konsumentów związanych z kosmetykami. Dzięki ekologicznym materiałom możemy zapakować produkt w zrównoważone rozwiązanie, które docenią konsumenci. Minimalizm w designie również wpływa na postrzeganie opakowań, a co za tym idzie, marek w sposób pozytywny pod kątem ochrony środowiska. Nasi technologowie chętnie pomogą Ci w doborze uszlachetnień i podpowiedzą, jakie rozwiązania zastosować, aby opakowanie nadawało się do recyklingu.
-
Trendy w zakresie opakowań produktów leczniczych
Obecnie wobec producentów opakowań wymaga się zagwarantowania jeszcze większego poziomu bezpieczeństwa produktu. Opakowanie farmaceutyczne jest niezbędnym elementem produktów leczniczych, a ponadto jest podstawowym nośnikiem informacji dla pacjentów. Na tym powinni skupić się producenci leków, którzy poszukują dostawców rozwiązań opakowaniowych. Nacisk na rozwój zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska produktów jest ogromny i dosięga także opakowań dla farmacji. Rozwój zrównoważonych opakowań to trudne zadanie z uwagi na konieczność osiągnięcia balansu pomiędzy bezpieczeństwem a trendami kreowanymi przez rynek. Przemysł farmaceutyczny oraz technologie wytwarzania ciągle ewoluują. Podstawową funkcją opakowania jest ochrona produktu. Istotna jest także funkcja logistyczna i informacyjna. Tak, jak w innych sektorach, również w farmacji opakowanie pełni funkcję marketingową. Brak pełnej dowolności w zakresie opakowań nie przeszkadza w kształtowaniu określonych trendów i wprowadzaniu ulepszeń w zakresie przedmiotowym. Wymogi prawne oraz trendy stanowią odpowiedź na istotne wyzwania tej branży, ważne szczególnie z punktu widzenia pacjenta.
PODSUMOWANIE
Nowy rok zawsze przynosi nowe trendy i wyzwania dla branży opakowaniowej. Wierzymy, że nadchodzące miesiące okażą się dla nas owocne i przyniosą ciekawe projekty, które pozwolą na dalszy rozwój. Jesteśmy gotowi do wytężonej pracy i konsekwentnego budowania swojej marki, jako sprawdzonego i solidnego partnera biznesowego. Pomysłów i planów na 2023 nam nie brakuje.
Preston Packaging – odkryj nową jakość opakowań.
#QualityReinvented.