O nas

W ciągu 20 lat naszej historii, uzyskaliśmy renomę wiarygodnego i stabilnego partnera
z zakresu wyspecjalizowanej produkcji poligraficznej.

POZNAJ NAS LEPIEJ
ZŁÓŻ ZAPYTANIE
pl

Wybierz język :

Trendy, prognozy i wyzwania rynku opakowań w 2023 roku

To, co jest pewne w biznesie, to fakt, że nie ma nic pewnego. Wydawać by się mogło, że nieprzewidywalne historie mamy już za sobą. Nic bardziej mylnego. Rok 2022 pokazał nam, że jeszcze wiele może nas zaskoczyć. To, co wczoraj wydawało się stabilne, dzisiaj już nie jest i mówimy tu zarówno o aspekcie technologicznym, zmianach w prawie, otoczeniu zewnętrznym oraz sytuacji na rynku. Polityka globalna, etyka korporacyjna, zmiany prawne i świadomość konsumentów będą się ścierać i łączyć, tworząc nowe wyzwania dla branży opakowań w 2023 r. Chcemy podzielić się naszymi przewidywaniami na temat trendów i prognoz dla branży na nadchodzące miesiące.

  1. Branża opakowaniowa w obliczu zawirowań rynkowych

Obecnie najważniejszymi tematami dla nas są oczywiście konsekwencje wojny w Ukrainie i zachwianie światowego rynku surowców energetycznych, co przekłada się na znaczący wzrost kosztów działalności. Po kryzysie surowcowym musimy mierzyć się z szalejącymi cenami energii, gazu oraz inflacją. Wiemy jednak, że jako firma musimy robić swoje i iść do przodu, oczywiście nie bagatelizując otaczającego nas ryzyka. Naszym zadaniem jest zagwarantowanie ciągłości produkcji i odpowiednia polityka cenowa z uwzględnieniem zmian w otoczeniu rynkowym. W Preston Packaging podjęliśmy odpowiednie kroki, aby zminimalizować ryzyko zachwiania stabilności produkcji oraz, aby w jak najmniejszym stopniu przenieść podwyżki (energii, wynagrodzeń) na naszych Klientów. Zdajemy sobie również sprawę, że nasi Partnerzy szukają oszczędności na różnych płaszczyznach. Planowanie i optymalizacja realizacji zleceń pozwala uzyskać korzystniejsze ceny. Zlecenie produkcji większej ilości opakowań pozwoli nam zaproponować lepszą cenę jednostkową. Dla Klienta to także bezpieczne rozwiązanie przy zleceniach powtarzalnych i zabezpieczające jego ciągłość produkcji.

 

  1. Cyfryzacja procesów

W biznesie czas reakcji jest bardzo istotny dla efektywnego działania. Coraz krótsze terminy realizacji zleceń są dzisiaj wymogiem Klientów. W Preston Packaging wsłuchujemy się w te potrzeby i podejmujemy działania, które usprawnią naszą współpracę. Dlatego poszukując obszaru zwiększającego naszą konkurencyjność, wybraliśmy system, który skróci czas przygotowania oraz akceptacji plików do druku i jednocześnie usprawni zarządzanie zasobami. Wdrażając CLOUDFLOW® realizujemy wszystkie powyższe założenia. Projekt jest w zaawansowanej fazie wdrożenia i przyniesie wiele korzyści dla naszej dalszej współpracy z Klientami.

CLOUDFLOW® to modułowa platforma do zarządzania zasobami, przetwarzania plików produkcyjnych, soft proofingu i automatyzacji procesów. Dzięki wdrożeniu CLOUDFLOW® obsługa zleceń, procesy akceptacji i prepress zostaną w pełni zautomatyzowane. Zaś obsługa plików PDF, podgląd separacji kolorów czy proofing będą odbywać się przez zautomatyzowane procesy w chmurze. Pozwala to zachować dostęp do informacji na temat zlecenia 24/7 z każdego miejsca na świecie. Stawiamy na zagwarantowanie najwyższego poziomu obsługi Klienta i komunikacji z nim. CLOUDFLOW® to oszczędność czasu i efektywna współpraca!

 

  1. Ekologia i troska o środowisko naturalne

Od wielu lat obserwujemy nacisk na rzeczywistą ochronę środowiska, nie tylko ze strony klientów, ale również instytucji Unii Europejskiej i poprzez wprowadzanie w życie nowych rozporządzeń oraz zmiany w prawie. Rośnie nacisk na opakowania, które są zrównoważone i ekologiczne, czyli takie, które zmniejszają obciążenie dla środowiska. Konsumenci są także coraz bardziej wyczuleni na greenwashing. Papier jest produkowany ze źródeł odnawialnych, a opakowania te można łatwo poddać recyklingowi. W Preston Packaging stawiamy na edukację naszych Klientów w tym zakresie, doradzając im w doborze surowców i wykończeń. Od firm oczekuje się o wiele większego zainteresowania rzeczywistym oszczędzaniem środowiska. Przedsiębiorstwa mierzą ślad węglowy albo ślad ekologiczny. Trend ten wspiera również Unia Europejska. W Preston Packaging wiemy, jak zrównoważona produkcja jest ważna dla środowiska. O naszych działań podejmowanych w tym zakresie informowaliśmy w artykule poświęconemu ESG. Podejmujemy szereg działań, aby także pomóc naszym Klientom działać w sposób zrównoważony. Przy produkcji opakowań minimalizujemy wolną przestrzeń w opakowaniu, dopasowując je idealnie do produktów, które mają znaleźć się w środku. Zaufaj doświadczeniu naszych specjalistów, którzy dobiorą odpowiednie wykończenie i surowce dla Twoich produktów.

 

  1. Trendy w opakowaniach kosmetycznych

Konsumenci coraz częściej deklarują, że chętniej sięgają po produkty zapakowane w ekologiczne opakowania. Oczekują oni od marek zmian, odpowiedzialności społecznej i zorientowania na wartości ekologiczne. Producenci opakowań muszą dostarczać takie cechy fizyczne, emocjonalne, wizualne, cyfrowe i środowiskowe, które korespondują ze zmieniającym się stylem życia konsumentów. Opakowania pozostają integralną częścią doświadczeń konsumentów związanych z kosmetykami. Dzięki ekologicznym materiałom możemy zapakować produkt w zrównoważone rozwiązanie, które docenią konsumenci.  Minimalizm w designie również wpływa na postrzeganie opakowań, a co za tym idzie, marek w sposób pozytywny pod kątem ochrony środowiska. Nasi technologowie chętnie pomogą Ci w doborze uszlachetnień i podpowiedzą, jakie rozwiązania zastosować, aby opakowanie nadawało się do recyklingu.

 

  1. Trendy w zakresie opakowań produktów leczniczych

Obecnie wobec producentów opakowań wymaga się zagwarantowania jeszcze większego poziomu bezpieczeństwa produktu. Opakowanie farmaceutyczne jest niezbędnym elementem produktów leczniczych, a ponadto jest podstawowym nośnikiem informacji dla pacjentów. Na tym powinni skupić się producenci leków, którzy poszukują dostawców rozwiązań opakowaniowych. Nacisk na rozwój zrównoważonych, przyjaznych dla środowiska produktów jest ogromny i dosięga także opakowań dla farmacji. Rozwój zrównoważonych opakowań to trudne zadanie z uwagi na konieczność osiągnięcia balansu pomiędzy bezpieczeństwem a trendami kreowanymi przez rynek. Przemysł farmaceutyczny oraz technologie wytwarzania ciągle ewoluują. Podstawową funkcją opakowania jest ochrona produktu. Istotna jest także funkcja logistyczna i informacyjna. Tak, jak w innych sektorach, również w farmacji opakowanie pełni funkcję marketingową. Brak pełnej dowolności w zakresie opakowań nie przeszkadza w kształtowaniu określonych trendów i wprowadzaniu ulepszeń w zakresie przedmiotowym. Wymogi prawne oraz trendy stanowią odpowiedź na istotne wyzwania tej branży, ważne szczególnie z punktu widzenia pacjenta.

 

PODSUMOWANIE

Nowy rok zawsze przynosi nowe trendy i wyzwania dla branży opakowaniowej. Wierzymy, że nadchodzące miesiące okażą się dla nas owocne i przyniosą ciekawe projekty, które pozwolą na dalszy rozwój. Jesteśmy gotowi do wytężonej pracy i konsekwentnego budowania swojej marki, jako sprawdzonego i solidnego partnera biznesowego. Pomysłów i planów na 2023 nam nie brakuje.

Preston Packaging – odkryj nową jakość opakowań.

#QualityReinvented.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

+48 61 84 20 992

sales@preston.pl

Grzegorz Talkowski

Grzegorz Talkowski

New Business Manager

gt@preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki

Stanisław Karoński

Stanisław Karoński

Dział Sprzedaży

sales@preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki

Małgorzata Ławiak

Małgorzata Ławiak

Customer Service Manager

ml@preston.pl

j. polski

j. angielski