O nas

W ciągu 20 lat naszej historii, uzyskaliśmy renomę wiarygodnego i stabilnego partnera
z zakresu wyspecjalizowanej produkcji poligraficznej.

POZNAJ NAS LEPIEJ
ZŁÓŻ ZAPYTANIE
pl

Wybierz język :

Współpraca z drukarnią od projektu po produkcję, czyli jak osiągnąć synergię estetyki i budżetu

Ile razy rozpoczynałaś/eś poszukiwania drukarni w momencie, gdy projekt opakowania był już skończony? A gdy już wykonawca został wybrany, w rezultacie okazywało się, że cena opakowania znacząco przekracza założony budżet i technologicznie jest ono bardzo skomplikowane? Jeśli te sytuacje brzmią znajomo, możemy z doświadczenia powiedzieć, że takie historie to nie jest niestety rzadkość. Kiedy zatem rozpocząć poszukiwania drukarni, z którą wykonasz idealne opakowanie? Podpowiadamy, jakie korzyści przyniesie zaangażowanie producenta opakowań od samego początku w projekt i jak w Preston Packaging możemy pomóc Ci stworzyć perfekcyjne opakowanie.

Od czego zacząć?

Masz już gotowy produkt. Teraz trzeba go „ubrać” i pokazać światu. Opakowanie pełni rolę ambasadora marki. Musi spełniać swoje podstawowe funkcje i być dobrze wykonane, ale jednocześnie musi być atrakcyjne wizualnie dla Klientów. Jak pogodzić wymagania estetyczne z ograniczeniami budżetowymi i technologicznymi? Rozwiązaniem jest bliska współpraca z drukarnią już od wczesnych etapów projektowania. Dzięki temu partnerstwu możliwe jest wypracowanie rozwiązania, które nie tylko zachwyca swoim wyglądem, lecz również mieści się w założonym budżecie produkcyjnym. Często zdarza się, że projektant opracuje kreatywne opakowanie, lecz niedopasowane do technologii produkcyjnych lub wymagające zastosowania drogich materiałów i procesów. To tutaj aktywna obecność drukarni staje się nieoceniona już w momencie tworzenia projektu.

Angażując drukarnię w proces projektowy, Klient ma szansę skorzystać z głębokiej wiedzy i doświadczenia specjalistów, którzy potrafią przełożyć wyobrażenia projektanta na realne możliwości produkcyjne. Drukarnia znająca różne możliwości technologiczne oraz dostępne surowce, może proaktywnie sugerować modyfikacje, które zachowają estetykę projektu, jednocześnie zmniejszając koszty produkcji. To dialog między projektantem, brand ownerem a drukarnią pozwala na wyeliminowanie potencjalnych problemów już na etapie projektowania, co znacznie ogranicza ryzyko kosztownych pomyłek w trakcie wdrożenia.

 

Idealnie dopasowane opakowanie = zrównoważone rozwiązanie

Konsumenci oczekują zarówno estetyki, jak i zrównoważonych rozwiązań. Poszukiwanie równowagi w tym przypadku staje się kluczowe. Dlatego też firmy skoncentrowane na zrównoważonym rozwoju coraz częściej sięgają po innowacyjne rozwiązania. Jednym z nich jest projektowanie opakowań idealnie dopasowanych do produktów. Takie podejście nie tylko minimalizuje zużycie materiałów, lecz także wpływa pozytywnie na redukcję odpadów w procesie produkcji. Usunięcie zbędnego „transportu powietrza” dzięki starannie przemyślanym rozmiarom opakowania przekłada się na oszczędności logistyczne i realne zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko. Dzięki doświadczeniu naszych konstruktorów możemy pomóc w dopasowaniu rozmiaru opakowania. W takim podejściu kryje się potencjał do osiągnięcia harmonii pomiędzy ekonomią a ekologią.

 

W poszukiwaniu ekologicznych rozwiązań

Jeśli konsumenci doceniają firmy, które dostarczają na rynek zrównoważone opakowania, co jeszcze można zrobić, aby były one ekologiczne? Tutaj kluczową rolę odgrywają specjaliści drukarni opakowań, których wiedza techniczna i doświadczenie mogą przyczynić się do stworzenia zrównoważonego opakowania. Współczesna technologia druku oferuje szeroki wachlarz możliwości. Firmy stają przed zadaniem znalezienia najlepszych rozwiązań pod kątem ochrony środowiska. Dzięki znajomości różnych technologii druku oraz ich wpływu na środowisko, nasi specjaliści są w stanie zaproponować wybór odpowiedniej metody, która minimalizuje negatywny wpływ na planetę. Dobór odpowiednich surowców stanowi istotny element kreacji ekologicznego opakowania. Nasz zespół ekspertów posiada nie tylko wiedzę, lecz także doświadczenie praktyczne, pozwalając doradzić w wyborze najodpowiedniejszych rozwiązań, które spełnią wymagania zarówno funkcjonalności, jak i zrównoważonego rozwoju.

Niezastąpiona rola drukarni w doborze ekologicznych surowców

Decydując się na projektowanie ekologicznego opakowania, wybór odpowiedniego surowca odgrywa istotną rolę w osiągnięciu tego celu. Wśród szerokiej gamy dostępnych materiałów, specjaliści z drukarni stają się cennym wsparciem dla projektantów, pomagając w doborze surowca idealnie odpowiadającego wizji i funkcji opakowania. Szeroki asortyment surowców o różnej strukturze i właściwościach może sprawiać, że wybór staje się wyzwaniem. Jednak już na etapie projektowania warto zaangażować drukarnię, która dzięki swojemu doświadczeniu, pomoże w zrozumieniu zastosowania poszczególnych materiałów. Nasi specjaliści nie tylko doradzą, które z surowców są ekologiczne, ale również jak ich właściwości wpłyną na ostateczny efekt wizualny i funkcjonalny opakowania. Dzięki tej współpracy, można osiągnąć harmonię między zrównoważonym rozwojem a designerską kreatywnością, tworząc opakowanie, które nie tylko spełni oczekiwania klientów, lecz także przyczyni się do ochrony środowiska.

 

Jakie korzyści przynosi zaangażowanie drukarni we wczesnym etapie?

Przede wszystkim, Twoja firma ma szansę dostosować projekt do realiów technicznych i kosztowych, co przekłada się na oszczędności i uniknięcie rozczarowań wynikających z nierealizowalnych zamierzeń. Dodatkowo, taka strategia pozwala eliminować nieporozumienia czy zaskoczenia związane z niemożliwością realizacji zamierzeń projektowych. Drukarnia może zaproponować alternatywne rozwiązania, które są równie efektowne, ale bardziej dostępne pod względem kosztów produkcji. Dzięki temu, proces projektowy staje się synergicznym wysiłkiem, gdzie każda ze stron jest usatysfakcjonowana osiągniętymi rezultatami.

 

PODSUMOWANIE

Współpraca z drukarnią od początku procesu projektowania opakowania to klucz do osiągnięcia sukcesu. Dzięki tej współpracy, firma może cieszyć się opakowaniem, które zachwyca klientów swoim wyglądem, jednocześnie nie przekraczając założonych kosztów. Współpraca projektanta, brand ownera i drukarni umożliwia eliminację potencjalnych problemów już na etapie projektowania, co minimalizuje ryzyko błędów i kosztownych pomyłek w trakcie produkcji. Dodatkowo, wiedza i doświadczenie ekspertów są nieocenione przy tworzeniu ekologicznych rozwiązań. Doradzą, jakiej technologii i surowców użyć do produkcji, co może mieć przełożenie na projekt opakowania. Takie podejście prowadzi do osiągnięcia harmonii pomiędzy innowacyjnością a efektywnością. W Preston Packaging doskonale o tym wiemy, dlatego pomagamy naszym Klientom tworzyć perfekcyjne opakowania. Tylko dzięki współpracy można osiągnąć naprawdę wyjątkowe rezultaty. To idealny przykład synergii kreatywności i pragmatyzmu, co przekłada się na sukces marki na rynku.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

+48 61 84 20 992

sales@preston.pl

Grzegorz Talkowski

Grzegorz Talkowski

New Business Manager

gt@preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki

Stanisław Karoński

Stanisław Karoński

Dział Sprzedaży

sales@preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki

Małgorzata Ławiak

Małgorzata Ławiak

Customer Service Manager

ml@preston.pl

j. polski

j. angielski