O nas

W ciągu 20 lat naszej historii, uzyskaliśmy renomę wiarygodnego i stabilnego partnera
z zakresu wyspecjalizowanej produkcji poligraficznej.

POZNAJ NAS LEPIEJ
ZŁÓŻ ZAPYTANIE
pl

Wybierz język :

Trendy i wyzwania branży opakowaniowej w 2022 roku

Trendy w branży opakowaniowej pojawiają się co roku, jednak część z nich towarzyszy nam niezmienne od kilku lat. Producenci podejmują nowe wyzwania i tworzą innowacyjne rozwiązania. Rynek poligraficzny stoi przed nowymi oczekiwaniami konsumentów, bo finalnie to ich zachowania wyznaczają kierunki rozwoju. Przyjrzeliśmy się temu i stworzyliśmy listę trendów i wyzwań, które czekają branżę opakowaniową w 2022 roku.
  1. Papier

A raczej trudności związane z zerwanymi łańcuchami dostaw i brakiem surowca na rynku. Ubiegły rok był pod tym względem ekstremalnie trudny. Popyt na papier zdecydowanie przewyższa podaż. Ogromny wpływ na braki papieru oraz opóźnienia w dostawach ma pandemia, zerwane łańcuchy oraz bardzo szybki rozwój e-commerce. Dodatkowo ceny papieru są obecnie dużo wyższe niż rok temu. Eksperci przewidują, że co najmniej do połowy 2022 problem ten będzie trwał. Dla drukarni opakowaniowej jest to ogromne wyzwanie, by zapewnić klientom ciągłość produkcji. W Preston Packaging podjęliśmy odpowiednie kroki, aby zminimalizować ryzyko zachwiania stabilności produkcji. Wiemy, jak ważne jest zapewnienie ciągłości dostaw i cały czas kontrolujemy sytuację, czekając na polepszenie koniunktury na rynku surowców.

 

  1. Ekologia i zrównoważony rozwój

Wyraz ekologia był przez ostatnie lata odmieniany przez wszystkie przypadki i znalazł swoje miejsce niemal w każdej branży. Konsumenci są świadomi, że nie ma planety B. Wyniki badań wskazują, iż są oni w stanie płacić więcej za produkt pod warunkiem, że będzie on ekologiczny. Dotyczy to również opakowań, w których przechowywane są wyroby. Z tego powodu coraz więcej marek zwraca większą uwagę, by być bardziej eko. Szczególnie dużym zainteresowaniem cieszą się opakowania z surowców pochodzących z recyklingu oraz tych nadających się do dalszego przetworzenia. W tej materii prym wiedzie papier. Ekologia to nie trend. To wyraz solidarności i troski o środowisko naturalne. W ofercie Preston Packaging znajdują się surowce spełanijące wymagania klientów. To jednak za mało. Istotnym aspektem są także działania firmy związane z produkcją w myśl idei zrównoważonego rozwoju. Wspólnie dbamy o to, by nasza działalność była coraz bardziej ekologiczna. Każdy z naszych pracowników jest świadomy potrzeby, często nawet drobnych działań, by dbać o naszą planetę. Wdrożyliśmy szereg różnych działań, które sprawiły, że nasza działalność biznesowa jest bardziej przyjazna dla środowiska.

 

  1. Eko projektowanie

Tworzenie opakowań z surowców ekologicznych to jedno. Drugim ważnym czynnikiem jest także zaprojektowanie opakowania, by było dopasowane do produktu i tym samym zużycie mniejszej ilości materiału. Także ten aspekt będzie istotny w przyszłości. Unikając pustych przestrzeni w opakowaniu niwelujemy także konieczność wykorzystania dodatkowych wypełnień. Nasz dział konstrukcji zawsze służy pomocą w stworzeniu optymalnego opakowania. Dopasujemy jego wymiar, by było ono skrojone na miarę Twojego produktu.

 

  1. Cyfryzacja i digitalizacja

Celem każdej dynamicznie rozwijającej się organizacji jest kompleksowe podejście do zachodzących w danym przedsiębiorstwie procesów. W centrum tej zmiany powinien być klient zewnętrzny, czyli odbiorca naszych produktów i usług, oraz wewnętrzny – nasz pracownik. Drogą do osiągnięcia jak największej elastyczności biznesowej, uproszczenia procesów i optymalizacji kosztowej jest wszechstronna cyfryzacja i automatyzacja procesów. Proces ten nazwano czwartą rewolucją przemysłową – Industry 4.0. Jesteśmy świadomi tych nieuniknionych zmian, które mają nam pomóc w codziennej pracy. Podążamy za nimi, aby dotrzymać kroku naszym klientom i pracownikom.

 

  1. Design

Tradycyjnie, każdy rok przynosi nowe trendy w projektowaniu opakowań. W opinii ekspertów królować będzie bogactwo kolorów oraz energetyczne połączenia. Wśród trendów graficznych wymieniane są projekty z gradientami, w stylu retro, surrealistyczne kreacje, minimalizm oraz inspiracja naturą. Już nie możemy się doczekać nowych projektów opakowań, które trafią na nasze maszyny.

 

  1. Unboxing i doświadczenia konsumenta

W opakowaniu, oprócz wyglądu, który przyciąga wzrok, duże znaczenie ma również doświadczenie klienta związane z otwarciem pudełka. Opakowanie musi być skonstruowane w praktyczny sposób, aby konsument nie miał problemu z rozpakowaniem produktu. Marki coraz bardziej zdają sobie z tego sprawę. Nasz zespół również może pomóc w tej kwestii. Wieloletnie doświadczenie i ogromna wiedza pozwala nam na stworzenie oryginalnego opakowania, które zapewni pozytywne doświadczenia konsumentom.

 

 

Przed nami 365 dni nowych wyzwań. Wierzymy, że będzie to bardzo dobry czas, który przyniesie ciekawe projekty. Jesteśmy gotowi do wytężonej pracy nad nowymi produktami, które będą realizowały politykę zrównoważonego rozwoju i będą odpowiedzią na potrzeby rynku. Skontaktuj się z nami i odkryj świat opakowań Preston Packaging.

Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

+48 61 84 20 992

sales@preston.pl

Małgorzata Ławiak

Małgorzata Ławiak

Dział Sprzedaży

ml[-at-]preston.pl

j. polski

j. angielski

Ewa Marcinkowska

Ewa Marcinkowska

Dział Sprzedaży

em[-at-]preston.pl

j. polski

j. angielski

j. niemiecki